Gyömbér csúcstúra (2043 m)

Egy nap alatt az Alacsony-Tátra legmagasabb csúcsára

Egynapos túránk egy kétezres csúcsra juttat minket, hiszen nem kisebb magaslat elérését tűztük ki, mint az Alacsony-Tátra legmagasabb pontját, a Gyömbér-csúcsot (2043 m). Kedvező idő esetén fantasztikus kilátásban gyönyörködhetünk, de felhősebb idő esetén is ott van az a mindent elsöprő mámorító érzés, hogy igen, megcsináltuk :) Egynapos csúcstúránk remek bemelegítésül szolgálhat a nyári via ferrátákhoz, avagy komolyabb, hosszabb túrákhoz is, s külön gyönyörűsége, hogy elegendő egy kis hátizsák a napi felszerelésnek, este pedig már mindenki a saját otthonában, kényelmesen nyújtóztathatja ki fáradt végtagjait.
Tehát kalandra fel, irány az Alacsony-Tátra!
  • 1. nap Budapest, Trangoska, Gyömbér (2043 m)

Budapestről reggel 5.30-kor indulunk. Találkozás 5.15-kor a Pázmány Péter sétány és a Magyar Tudósok krt. sarkán lévő parkolónál (az ELTE új épületei mellett, a Petőfi-híd, budai hídfőtől 5 percre az A38 hajóval szemben). A délelőtti órákban érkezünk meg az Alacsony-Tátrába, a Trangoska parkolóba (1120 m), majd elindulunk a völgyben a Stefanika menedékház felé. Kezdetben vadregényes fenyőerdőben haladó utunk csak enyhén emelkedik, így fokozatosan bemelegszünk, majd ahogy emelkedünk, a fenyvesek helyét törpefenyők veszik át, és az ösvény is egyre meredekebbé válik, de ez semmi ahhoz képest milyen panorámát vagyunk kénytelenek befogadni! Végül a törpefenyők is eltűnnek és egy nagyobb kaptatót követően feljutunk a nyeregbe, ahol megpillantjuk a Stefanika menedékházat (1740 m). Itt tartunk egy rövid csoki szünetet, majd nekivágunk az Alacsony-Tátra legmagasabb csúcsának, a Gyömbérnek (2043 m). A csúcsot a nyári útvonalon közelítjük meg. Kezdetben utunk a Chopok felé visz minket a Gyömbér oldalában, majd a két csúcs közötti nyeregben egy éles kanyarral jobbra fordulva megkezdjük a csúcs előtti utolsó méterek leküzdését. Fáradalmainkért tiszta időben a gyönyörű kilátás fog kárpótolni: a csúcsról belátni az egész Alacsony-Tátrát és a tőlünk északra kiemelkedő Magas-Tátra sziklás csúcsokkal tarkított gerincét. A kötelező csúcs csokik elfogyasztása és a fotók elkészítése után visszaindulunk a menedékházhoz, ahol lehetőség van egy meleg levesre, vagy egy kis szíverősítő, tea fogyasztására. Ezt követően a már jól ismert úton indulunk vissza a völgybe a buszunkhoz, ahol az első aszfaltcsíkon vár ránk autóbuszunk. Budapestre a késő esti órákban érkezünk meg.