Horvátország (Dalmácia)

Szurdokok, vízesések, hangulatos városok és az Adriai-tenger.

Fedezd fel Észak-Dalmácia varázslatos szépségeit! Csatlakozz hozzánk egy páratlan szépségű horvátországi hosszú hétvégére, ahol Észak-Dalmácia legjavát fedezheted fel. Utunk során elkalauzolunk titeket a Velebit-hegység mészkő hegyeinek és az Adria találkozásához, ahol a természet csodája minden lélegzetvételünket elvarázsolja. Merülj el Paklenica vadregényes szurdokvölgyeiben, ahol a mészkőfalak közötti ösvényeken barangolva új dimenzióba kerül a természet közelsége. Gyönyörködj a Krka Nemzeti Park híres vízeséseiben, és engedd, hogy a kristálytiszta víz csobbanása kikapcsolja mindennapi gondjaidat. Nem hagyjuk ki Plitvice csodálatos tavait és vízeséseit sem, melyek festői szépsége magával ragadja minden érzékünket. Keresztül barangolunk Zadar és Sibenik óvárosainak szűk sikátorain, és felfedezzük a múlt titkait a kőfalak mögött. Megkóstolhatjátok a helyi finomságokat, és élvezhetitek az életet egy pohár jó bor vagy a friss tenger gyümölcsei mellett, miközben a tengerpart nyugalmát és a napsütés páratlan hangulatát is átérezheted a tengerparthoz közeli szállásunkon. Hagyd, hogy a friss, sós tengeri szellő simogassa arcodat.

Kiemelt látnivalók az utazás során:
- Zadar hangulatos kisvárosa,
- Paklenica szurdokvölgyei,
- Krka csodálatos vízesései,
- Sibenik óvárosa,
- A Plitvicei-tavak Nemzeti Park (UNESCO Világörökség).

• 2024. június 06 → 09.
  • 1. nap Budapest, Horvátország: Zadar

Találkozás 5.45-kor a XI ker. Pázmány Péter sétány és a Magyar Tudósok krt. sarkán levő parkolónál (az ELTE új épületei mellett, a Petőfi-hídtól 5 percre az A38 hajóval szemben), indulás 6.00-kor! Érkezés Zadar városába a kora délutáni órákban. Elfoglaljuk szállásunkat, kicsit pihenünk az idevezető út után, majd a város felfedezésére indulunk. A számos magyar vonatkozással is rendelkező város központját közösen sétáljunk körbe: lehetőségünk van a Szent Anasztázia-székesegyház, Szent Donát-templom megtekintésére, megnézzük a római fórum maradványait a ma is álló szégyenoszloppal, majd a tengerparti sétányra kisétálva gyönyörködhetünk a környező szigetvilág panorámájában. Levezetésképpen pedig az óváros kellemes kis kávézóinak teraszain múlathatjuk az időt. Lefekvés előtt még kisétálhatunk a tengerpartra, ahol egy kellemes étteremben megkóstolhatjuk a helyi specialitásokat. Érdemes kipróbálni a helyi csevabcsicsat, grill ételeket és a Maraschino cseresznyelikőrt. Szállás apartmanokban, két ágyas szobákban.
  • 2. nap Krka Nemzeti Park, Sibenik

Mai első célunk a Krka Nemzeti Park. Kényelmesen megreggelizünk, majd nagyjából másfél órát utazunk Skaradin városába. Lesétálunk a kikötőbe, ugyanis innen egy kb. húsz perces hajóúttal utazunk a nemzeti park bejáratához. Kikötés után gyalogosan, egy rövid sétával érjük el a négy folyó által alkotott Skradinski Buk többlépcsős hatalmas vízesés rendszerét. A vízesések mellett, deszka pallókból épített utakon sétálva járjuk be a folyókkal, patakokkal teli erdőt. A felső vízesésrendszeren épített gyaloghidakon keresztül testközelből is megszemlélhetjük a lábunk alatt robajló áradatot. Helyenként a múlt nyomaival találkozhatunk, szépen helyreállított régi vízimalmokat, vízerőműveket láthatunk. Mielőtt elhagynánk a parkot, lesz lehetőség fürdeni az alsó, nagy vízesés által kialakított medencében, természetesen csak a kijelölt részen és a vízesés alá beúszni tilos. Így is csodálatos érzés megmártózni a kellemesen hűsítő vízben. Kora délután indulunk el visszafelé, de útközben megállunk, hogy a nap hátralévő részét Sibenikben, a Dalmát tengerpart egyik leghangulatosabb városában töltsük városnézéssel: Szent Jakab-székesegyház, Ferences kolostor és természetesen felkapaszkodunk a csodálatos kilátást nyújtó Szent Mihály-erődbe is. Miután körbebóklásztuk az egyedülálló hangulatú óváros sikátoros, ódon utcácskáit, a kora esti órákban visszaindulunk szállásunkra. Szállás: apartmanokban.
  • 3. nap Paklenica Nemzeti Park

A mai napon csodálatos környezetben fogunk túrázni. Reggeli után indulunk a szállásunktól nem messze lévő, tengerpart közelében fekvő Paklenicai Nemzeti Parkba. Rövid utazás után érkezünk a túránk kiindulópontjára, a Mala Paklenica szurdokvölgy bejáratához. Megvesszük belépőinket, majd elindulunk egy, néhol a patakmeder oldalában haladó ösvényen. A vadregényes szurdokban haladva hagyjuk magunk mögött a tengerparti tájat. Eleinte lassan emelkedik utunk, majd helyenként meredek kaptatókat leküzdve haladunk tovább, rövid pihenőket beiktatva, hogy hidratáljunk, pótoljuk az energiát és természetesen fotózásra is marad idő. Meredek, helyenként függőleges sziklafalak szegélyezik utunkat, a tavasszal megáradó patak hatalmas sziklákat hordott a szurdok aljába, melyeket kerülgetve, átkapaszkodva rajtuk tudunk tovább haladni. Gyalogösvényünk ezután egy fennsíkra kanyarog fel, ahol egy megállunk egy hosszabb pihenőre, elfogyasztjuk magunkkal hozott ebédünket, majd tovább indulunk. Körben 1700 méteres hegycsúcsok látképével érkezünk a fennsík pereméhez, ahonnan lefele vezet utunk. Egy másik ösvényen indulunk el lefele a park bejáratánál hagyott járműveinkhez. Nagyjából kétórás gyaloglás vár ránk, közben több megállóval, hogy gyönyörködhessünk az utunkat körülvevő zord sziklavilágban és az egyre gyakrabban felbukkanó tenger látványában. A késő délutáni órákban érünk vissza szállásunkra és még mielőtt lemenne a nap, vacsora előtt még van idő csobbanni egyet az Adriai-tenger hűsítő vizében. Menetidő: 8-9 óra, szintkülönbség: 680 méter fel/le, túratáv: 15 kilométer. Szállás: apartmanokban.
  • 4. nap Plitvicei-tavak Nemzeti Park, Budapest

Korán reggel elhagyjuk szállásunkat és elindulunk a világörökség részét képező Plitvicei Nemzeti Parkba. Közel kétórás utazás után érkezünk meg a park bejáratához. Erdős hegyek által körbevett völgyben terül el Európa egyik legszebb természeti látványossága, mesés tavak, gyönyörű vízesések, sűrű erdők, barlangok és meredek sziklafalak világa. A 16 tóból álló tórendszer egyik különlegessége a víz gyönyörű színe, valamint áttetszősége, amely több métert is elérhet. A tavakat számtalan patak látja el vízzel, amelyek egymásba torkollnak különböző magasságú és szélességű vízeséseket alkotva. A tavak két csoportra oszthatók: a felső tavak, amelyek nagyobbak és békésebbek, sűrű erdő által körbevéve; míg az alsó tavakat magas sziklafalak veszik körbe. A nemzeti park területére lépve rögtön szembetűnik az óriási vízesés, valamint a kisebb-nagyobb vízesések és kristálytiszta tavak hálózata, melyet mészkőlerakódások hoztak létre. A Plitvicei-tavak mentén több kilométer hosszú rendezett gyalogösvény várja az idelátogatókat. Az alsó és felső tavak vidékét gyalogosan - a kiépített sétaúton a víz mellett és felett -, majd a két tórendszert összekötő csatornán kis hajókkal, illetve helyenként a park saját buszával járjuk be. A gyalogtúra kb. 8 kilométer a kiépített sétautakon haladva.  Menetidő: 5 óra, szintkülönbség: 200 méter fel/le, túratáv: 8 kilométer Délután indulunk tovább Budapest felé. Érkezésünk a késő esti órákra várható.