Anglia, Wales

Kiscsoportos kalandozás a druidák örökzöld földjén

Már sokat hallottál Walesről, régóta tervezted, hogy elutazol? Nem jártál még Londonban? Most itt az alkalom, gyere velünk egy különleges utazásra! Megtapasztalhatod, hogy a „Ködös Albion” nem is annyira ködös, sőt inkább barátságos, az évi csapadékmennyiség is a Budapestinek felel meg. Az utánozhatatlan zöld gyepek, a legelőket szegélyező sövények, évszázados meseházak, szellem járta kastélyok adják az ország alaphangulatát. Tekintsd meg a történelem nagy kérdőjelét a Stonehenget, borzongj évezredes temetkezési kamrában, túrázz a vakítóan zöld walesi hegyekben, mászd meg Wales legmagasabb pontját, igyál 1000 éve működő fogadóban egy jó pofa sört és egyél fish and chipset egy falusi kocsmában. London látnivalói kimeríthetetlenek, pipálj ki annyit, amennyit csak bírsz. Gyere velünk, győződj meg róla miért is büszkék rá és imádják Angliát lakói!

Kiemelt látnivalók:

- Brecon Beacon
- Caernarfon
- Cotswold
  • 1. nap London

Repülőjáratunk menetrendjétől függően érkezés Londonba. Transzfer a szállásunkra, majd ismerkedési estet tartunk. Szállás: szálló. Itt két éjszakát töltünk.
  • 2. nap London

Irány a világ fővárosa, London Bébi! London 12 milliós város, és ha csak egy településre mondhatjuk azt az elcsépelt kifejezést, hogy sokszínű, az mindenképpen London lesz. Ahogy Samuel Johnson angol író mondta, „Aki Londont unja, az az életet unja.” Megtekintjük a kötelező látnivalókat: Trafalgar Square, Picaddily, Big Ben, London Eye, St Paul's Cathedral, Hyde Park, Buckingham Palace, Tower. Tömegközlekedéssel közlekedünk, kipróbáljuk a híres Tubeot, az emeletes buszokat, de gyaloglunk is majd. Szállás: szálló.
  • 3. nap London, Stonehenge, Avebury

Kora reggel indulunk, várnak a kalandok! Londont elhagyva a vidék zöldellő legelői, sövényei, és mesebeli házai kísérnek utunkon. Elindulunk vissza a történelem mélyére. Stonehenge nevét mindenki ismeri, eredetét és építésének célját viszont senki nem tudja. A belépőjegy megvásárlása után mindenki felfedezheti magának eme építmény legfotogénebb arcát. A látogatás után a Fehér Ló völgyében haladunk északra, a rejtélyes eredetű, domboldalba vágott lovak figyelő tekintete alatt. A környéken, ha szerencsénk van, láthatunk gabonaköröket, mivel itt igen gyakran képződnek ezek az éj leple alatt. Ha időnk engedi, akkor beugrunk egy pub-ba, hogy találkozzunk a készítőikkel. Következő állomásunk a turisták által nem ismert kőkori komplexum, Avebury. Itt kis területen találhatók kőkörök, árkok, hatezer éves látogatható sírkamrák, a világ legnagyobb ember által emelt dombja, menhirek és a legjobb az egészben, hogy ezeket a köveket megérinthetjük és nem kell sorban állni a turisták hada között. Sétálva fedezzük fel a látnivalókat. Hosszabb út következik Walesig. Átkelünk a Severn folyó hídján, és máris a zöldellő hegyek között járunk, a kelták és sárkányok földjén! Szállás: apartman.
  • 4. nap Pen Y Fan, Caerfanell Valley

Nem sokat teketóriázunk, máris a Brecon Beacons legmagasabb csúcsára indulunk. A Pen Y Fan 886 m magas, de ez senkit ne tévesszen meg. Az ösvények meredekek, a szél fúj, és a brit kommandósok itt tartanak túlélőgyakorlatokat. Egy víztározó mellett indulunk fel a gerincre, majd a Corn Du (873m), és a Pen Y Fan következik. A kilátás káprázatos, a csúcsról körpanoráma nyílik a Black Mountain fenyegető tömegére és a jégvájta völgyekben szélborzolta tavakra. Leérve a völgybe még ellátogatunk egy aranyos vízesésekkel tarkított völgybe. Kipirulva érkezünk vissza szállásunkra, ahol a jó meleg pub-ban jól esik az ale a sportteljesítményre. Táv: 12km, szintemelkedés: 720m fel/le, menetidő: 5-6 óra. Szállás: apartman.
  • 5. nap Black Mountain, Llanthony

A Black Mountain sem maradhat ki a programból. Ezek a hegyek képezik a határvonalat Wales és Anglia között, rajta a híres Offa földsánccal, ami Walest védte a keletről érkező hordák ellen. Ezen teszünk meg pár kilométert, miután felgyalogoltunk a völgyből a gerincre. Mindkét oldalra csodás a kilátás, de a legszembetűnőbb a Llanthony apátság romjai. Ide vesszük mi is az irányt. Az évezrede alapított apátság az elmúlt száz évbe került leromlott állapotba, de ez az elhanyagoltság adja a smaragdzöld gyepből kiálló oszlopok és boltívek báját. Visszatérve autónkhoz, egy érdekes városkába utazunk, ami a Világ könyvfővárosának titulálja magát. Hay on-Wye tele van könyvesboltokkal, még a kastély is egy nagy antikvárium. Innen átszeljük Wales központi részét ahol az országrész legvadregényesebb része található. Következő szállásunk már Wales legmagasabb hegyének tövében található. Szállás: apartman.
  • 6. nap Snowdon (1085m), Caernarfon

Az említett legmagasabb pontot a mai nap meg is hódítjuk. Llanberis városkájából indul az ösvény, fel Wales ikonikus óriására, a Snowdonra. A hegy mindössze 1085 méter magas, de majdnem tengerszintről indul a túra, és az időjárási viszonyok nem mindig kegyesek a turistához. Edmund Hillary Everestre készülő csapata is itt készült fel a nagy mászásra. A városból vezet fel ide egy fogaskerekű vasút is, amelynek a végállomása a csúcson található. Aki nem érzi elég fittnek magát, igénybe veheti a vonatot is! Mi egy darabig követjük a síneket, majd egy széles és jól kijárt, de meredek úton jutunk egyre magasabbra. Erre kevés túrázó jár, pedig itt igazán vadregényes és nyugis a hegy. A csúcsra jutva megérdemeljük a látogatóközpontban a forró italt. Innen vissza a városba már egy jóval könnyebb úton jutunk el. Ma még megtekintjük Caernarfon városát, lelazítva az izmokat. A város fő építménye a II. Edwárd által, Wales megregulázására épített kastély, valamint Segontium, a legnyugatibb római város maradványai. Sétálunk egyet a hangulatos, UNESCO világörökség városkában, ahol a lakók háromnegyede walesi anyanyelvű. Táv: 15km, szintemelkedés: 1000 m fel/le, menetidő: 5-6 óra. Szállás: apartman.
  • 7. nap Llanfairpwllgwyngyllgogerychwyrndrobwllllantysiliogogogoch, Devils Kitchen, Oxford

Ma reggel a világ 2. leghosszabb nevű települését nézzük meg, majd megyünk is tovább a Snowdon talán legszebb völgyébe, a Devils Kitchenbe. Itt egy víztározó partján hagyjuk a kocsit és a Llyn Idwal partján haladunk a hegyekben. A terep köves és meredek, de fantasztikus panorámát nyújt, ahogy körbevesznek minket a kopár hegyek. A rövid túra után ismét autóba szállunk és meg sem állunk Oxfordig. Szállásunk elfoglalása után csavargunk egyet a vidám egyetemistáktól nyüzsgő városban. Szállás: apartman.
  • 8. nap Oxford, Bibury, Bourton on the Water, Slaughters, Stow on the wold

Oxford ősi egyetemi város, a legnagyobb koponyákat adta már a világnak, emellett itt található Európa legrégibb könyvtára, a világ legjobb múzeuma, Britannia legelső kávézója. Sétára indulunk az egyetemi kollégiumok között, többségük látogatható. Két leghíresebbje a Christ Church, ahol a Harry Pottert filmezték, valamint a Magdalen, amelynek tornyából remek a kilátás. Megtekintjük a helyi Sóhajok hídját, sétálunk a Temze partján, nézve a „puntereket”. Ellátogatunk a város legjobb pubjába, ahová szinte kötelező elzarándokolni. Ebéd után az ország legvarázslatosabb részét tekintjük meg, a Cotswoldot. Aranyló mézszínű kőből épült ezeréves városok, békésen legelő birkák és Anglia legismertebb utcaképei várnak ránk, itt található egész Anglia legfestőibb házsora. Ezzel a településsel, Bibury-val kezdjük a délutánunkat. Bourton on the Watert angol Velenceként is emlegetik. Lower Slaughterben megtekintünk egy vízimalom/ajándékbolt/fagyizót, majd átsétálunk Upper Slaughterbe, Stow on the Woldban pedig egy laza sétát teszünk az évszázados méz-sárga házak között, megtekintve Anglia egyik legrégebbi fogadóját, a 10. századból. Szállás: apartman.
  • 9. nap Oxford, Marlow, London

Ma Londonba indulunk de még útba ejtjük Marlowt, ahol a Lánchíd ikertestvére található. Innen már csak egy ugrás a nagyváros. Hazaindulásunk előtt még ki tudjuk pipálni a még hiányzó látnivalókat Londonban. Elmegyünk egy helyi piacra, ellátogatunk Greenwichbe, sétálunk egy igazi londoni parkban. Este búcsúvacsorát tartunk egy híres londoni pubban. Szállás: szálló.
  • 10. nap London

Mai nap a repülőjáratunk indulási idejének függvényében hazautazunk.
Az oldalon látható képeket Gáspár Attila készítette.