Zugspitze

Hódítsd meg velünk Németország legmagasabb csúcsát, a Bajor-Alpok ikonikus óriását!

Gyere el egy hosszú hétvégére az Alpok kevesek által ismert részére, ahol a smaragdot megszégyenítően zöldek a tavak, ahol kerékpárútnál keskenyebbek a szurdokok, ahol égbeszökőek a csúcsok, ahol sétálhatsz gleccseren, és a virágos alpesi legelőkön Zen-mester módjára kérődznek a tehenek. A Bajor-Alpok legszebb részeit derítjük fel változatos túrák keretében, a Wettersteini-hegység több mint 2000 méterrel a síkság fölé magasodó vonulatának ékköve a 2962 m magas Zugspitze, ahonnan elképesztő a panoráma, finom a wurst és hideg a sör, az Eibsee lélegzetelállító szépségű tava pedig csak hab a tortán.

Ez a programunk a Zugspitze via ferrata utunkkal párhuzamosan halad, egy autóbusszal utazunk, és a napi túráink is hasonló térségekbe vezetnek – csak más-más utakon.
  • 1. nap Grainau, Höllental

Találkozó csütörtök 12:00-kor, közvetlenül a Zugspitze lábánál fekvő kempingünkben. Transzfer esetén találkozó reggel 5:00-kor a XI ker. Szent Gellért tér és Műegyetem rakpart sarkán levő parkolónál (az M4-es metró állomása mellett). Egy fehér Volkswagen kisbuszt keressetek Eupolisz logókkal. Sátorállítást követően a Wetterstein-hegység egyik lélegzetelállító szurdokát keressük fel. Hammersbach településétől egyre meredekebbé váló út visz fel a szoros bejáratáig, ahol az igazi kaland kezdődik. Egy kapun bejutva sziklába vágott lépcsők, alagutak és korlátok kísérnek végig a dübörgő patak mentén. A Höllentalklammot a gleccserek olvadékvize alakította ki, a víz most is jelen van mindenhol, folyik a mennyezetről, átsétálunk vízesések alatt, gázolunk tócsákban. A szoroson áthaladva a patak völgye kiszélesedik, itt egy régi vízi erőmű romjai után a völgy meredek oldalán felkaptatva feljutunk a felső gleccservölgybe, aminek kezdetén található a Höllentalangerhütte. (Jelen pillanatban a hütte átépítés alatt áll. Várható befejezés: 2015 közepe!) Itt ebédelünk egy nagyot, megcsodáljuk a környező hegyeket, többek között a nem is oly távol emelkedő Zugspitzét, Németország legmagasabb pontját, melynek 2962 méter magas csúcsát pár nap múlva testközelből is élvezhetjük. A felfrissülést, erőgyűjtést követően egy alternatív útvonalon jövünk le a hegyről, ami egy nehéz ösvény, de egy szédítő függőhídról jó kilátás nyílik a szurdokra. A hegyről leérkezve buszunk a szállásra repít minket. Este ismerkedési estet tartunk. Szállás kempingben, ahol három éjszakát töltünk.
    (Táv: 12 km, szint 800 m fel/le, menetidő: 4-5 óra. A túrához fontos az esőkabát, és a stabil, vízálló cipő! )
  • 3. nap Grainau, Zugspitze

A mai nap hétvégi túránk talán leglátványosabb, de mindenképpen legkiemelkedőbb programjára indulunk: meghódítjuk Németország legmagasabb pontját, a 2962 méter magas Zugspitzét. Könnyítésként a szint nagy részét felvonóval tesszük meg, a gyönyörű Eibsse partjáról a híres Zugspitze Zahnradbahn fogaskerekűjével a hegy gyomrába vágott alagúton keresztül jutunk fel a 2600 méteren fekvő felső állomáshoz. Itt kószálhatunk egyet a hegyen, megnézhetjük Németország legmagasabban fekvő templomát, sétálhatunk egyet az utolsó bajor gleccseren, szánkózhatunk rajta, majd irány a csúcs! Egy köves, sziklás kaptatón jutunk fel a Zugspitzén épített látogatóközpontba, ahonnan még egy kis út vár ránk a tetőig. (Igény szerint ez a meredek, kitett szakasz felvonóval is teljesíthető). Innen csodálatos panoráma nyílik fél Bajorországra és Ausztria híres hegyeire. A vendéglátó egységekben meg tudunk ebédelni, akár német, akár osztrák oldalon, mivel a csúcson húzódik az országhatár. A csúszós sziklákon egy mini via ferrátán átjutva érünk fel a 2962 méteren lévő híres, aranyozott keresztig. Feltöltődve élményekkel és a gasztronómia remekeivel, felvonóba pattanunk és meg sem állunk az Eibsee partjáig. Itt sétálunk egyet közösen a tóparton, hajókázhatunk, a gyönyörű természetben lazulunk egy kicsit, fotózzuk a hegyet, áztatjuk a lábunkat, vagy iszunk egy radlert. Buszunk visszavisz a kempingbe, ahol a naplemente fényében tudunk búcsút venni a nem sokkal korábban meghódított Zugspitzétől. Szállás kempingben.
    (Zugspitze: táv: 2 km, szint 400 m, menetidő: 1-2 óra, 3 bakancs, Eibsee: táv: 2km, szint 50 m, menetidő: 1-2 óra.)
  • 4. nap Grainau, Wank

A Wankról (1750 m) minden partenkircheni gyerek tudja, hogy innen a legjobb a kilátás. Ők a fenti hüttében csak tejet ihatnak, a felnőtteket viszont jó hideg sörrel várják, nem is kérdés, hogy felmegyünk. Mindössze az izmainkat és az akaraterőnket kell segítségül hívni és az egész napos élmény máris a miénk. A csípőtáji kalóriaraktárt, ha a szép erdős-mezős-tehéncsordás útvonal közben leapadna, azonmód újra tölthetjük a fenti hüttében. Aki pedig császárok és fáraók módjára hátradőlve szeretne feljutni, nos az a felvonó segítségével találkozhat velünk odafenn, sőt, arra is van mód, hogy félúton szálljon be, így csökkentve közel felére az ezerméternyi emelkedőt. Az egész napos túra után lesz idő megtekinteni a belvárost, vagy akár a Zugspitzbadba, a gyógyfürdőbe is ellátogathatunk. Szállás kempingben.
    (Táv: 12 km, szint: 1100 m)
  • 5. nap Grainau, Partnachklamm, Budapest

A felkelő nap fényével megvilágított Zugspitze látványára ébredünk. Reggeli, és táborbontás után ismét nyakunkba vesszük a hegyet, mai túránk kiindulópontja a Garmisch-Partenkircheni Olimpiai Stadion, amelynek óriás műugró sánca mellett melegítjük be magunkat. Aszfaltúton haladunk egy darabig a Partnach völgyében, ahol a bejárat után ismét a vízé a terep. Várnak ránk az alagutak és a sziklába vájt ösvények, vízesések és a lenyűgöző látvány. A szoroson áthaladva egy jó darabon át követjük a vízfolyást, amely ismét egyre jobban beszorul a hegyek közé. Innen felsétálunk a fennsíkra, ahol alpesi legelőkön szedhetjük az ibolyát. Kényelmesen érkezünk vissza a Partnachklamm bejáratához. Felszállunk buszunkra, majd hazaindulunk. Érkezés Budapestre a késő esti órákban.
    (Táv: 9 km, szint: 300 m, menetidő: 4-5 óra.)